De vereniging

Handboogvereniging Vriendenkring Rijen is opgericht op 15 mei 1899. De Vriendenkring heeft een eigen accommodatie. In deze accommodatie hebben wij binnen de beschikking over een kantine gedeelte en een schiethal met 10 banen en buiten kunnen we maximaal 17 banen wegzetten. Indoor wordt geschoten op de afstanden tot 25 meter. Buiten kan geschoten worden van 18 tot 70 meter en, als we een beetje oprekken, zelfs tot 90 meter. Ook hebben we de beschikking over 3D doelen. Deze kunnen in overleg ook weggezet worden voor 3D schutters.

De Vriendenkring is een gezellige vereniging met momenteel ca.75 leden.

Iedereen, van jong tot oud, kan deze sport beoefenen. Er wordt voornamelijk met recurve- en compoundbogen geschoten, maar traditioneel en barebow (zonder vizier) is in opmars.

Kom kijken bij Vriendenkring Rijen en maak kennis met deze mooie sport.

Wil je lid worden of een proefles nemen? Dat kan, je kunt eenvoudig contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen.